Isaura Villoz Pereira naceu na Estrada (Pontevedra). Soprano. En 1907 actuaba no teatro Principal de Cádiz coa Compañía de Casimiro Ortas e contaba coa predilección do público que valoraba "as súas excepcionais aptitudes e extraordinario talento". En 1922 era xa primeira tiple e triunfara na tempada do Teatro Price no que estreara obras como ¡Es mucho Madrid! de Juan Antonio Martínez. A súa consagración chegou coa estrea de Doña Francisquita de Amadeo Vives o 17 de outubro de 1923, con Cora Raga no papel de Aurora "La Beltrana". Tras a súa estrea en Apolo a obra foi levada ao Teatro da Zarzuela con Mary Isaura como protagonista e alí revalidou o triunfo obtido na estrea. Posteriormente, e coa Compañía Delgado que dirixía Amadeo Vives, emprendeu unha xira triunfal por Hispanoamérica. O 3 de marzo de 1924 embarcáronse para Brasil e de alí pasaron a Buenos Aires estreando Doña Francisquita no Teatro Vitoria onde de mantivo óbraa sete meses en funcións de tarde e noite cun éxito clamoroso. A obra facíase ao mesmo tempo no Teatro Avenida. A centésima representación interprétoa Mary Isaura con Miguel Freta no Teatro Cervantes de Buenos Aires. A popularidade da tiple era tan grande que pola rúa chamábana co nome do seu personaxe. Tras Buenos Aires actuaron co mesmo éxito en Valparaíso e Lima para pasar despois á Habana, onde ademais de Doña Francisquita Mary Isaura interpretou Marina, El Príncipe del Carnaval, El Duquesito ou La corte de Versalles. Mary Isaura foi proclamada raíña da zarzuela española e recibiu numerosas homenaxes. En Cuba abandonou a Compañía Delgado debido ao cansazo da longa xira. En 1925 estaba contratada en España por un ano e posteriormente pensaba partir para Nova York onde contrataran para unha tempada de concertos. Entre as súas gravacións destacan La alegría de la huerta (1930), La viejecita (1930), e Los gavilanes (1933).
DISCOGRAFÍA.
DISCOGRAFÍA.
- El niño judío (1918) (Fragmento)
- Doña Francisquita (1927) (Fragmento)
- Doña Francisquita (1930) (Fragmento)
- La alegría de la huerta (1930)
- La viejecita (1930)
- El Rey que rabió (1931)
- Molinos de viento (1931)
- La Reina mora (1932)
- Don Gil de Alcalá (1933) (Fragmento)
- Los gavilanes (1934)